Kwaliteit en zorg

De ontwikkeling van de leerling staat bij ons altijd centraal. In overleg met de ouders zorgen we dat iedere leerling de juiste begeleiding, zorg en uitdaging krijgt. Voor onze school betekent dat een hoge kwaliteit van onderwijs, zorgvuldige monitoring en ondersteuning van de leerontwikkeling van de leerlingen, maar ook het aanbieden van schoolgezondheidszorg en schooltandarts.

kwaliteit en zorg de dapper extra begeleiding

Extra leerlingbegeleiding

Wij kijken naar wat de kinderen binnen de school of een groep nodig hebben. Waar het echt nodig is, geven wij extra ondersteuning met alle expertise die we in huis hebben. Of mogelijk halen we expertise in huis bij één van onze partners. Op het moment dat blijkt dat een leerling extra hulp nodig heeft, wordt dit met ouders besproken.

kwaliteit en zorg de dapper leerlingvolgsysteem

Leerlingvolgsysteem

Voor iedere leerling wordt een leerlingdossier gemaakt in ons leerlingsvolgsysteem Parnassys. Hierin komen verslagen van de leerkracht over de bevindingen in de klas en verslagen van gesprekken met de IB’er, de ouders en eventuele externe instanties. Het leerlingdossier is op afspraak op school in te zien voor de ouders. In ons leerlingsvolgsysteem worden ook de toetsresultaten bijgehouden en het leerlingrapport gemaakt.

kwaliteit en zorg de dapper familieservicepunt

Familieservicepunt

Wij vinden het belangrijk dat kinderen thuis en op school lekker in hun vel zitten. En helpen ouders graag een fijne en stabiele basis voor hun kinderen te creëren. Daarom hebben wij een Familieservicepunt geopend waarbij gezinnen terecht kunnen voor hulp bij opvoeden en opgroeien, papierwerk en geldzaken.

Ahmed El Ghazi houdt elke donderdag van 08.35 tot 09.30 uur inloopspreekuur op het Familieservicepunt. Hij is ook te bereiken voor vragen of het maken van een persoonlijke afspraak via aghazi@buurtteamamsterdamoost.nl.

Daphne Meijer is Ouder- en Kindadviseur. Ze helpt u bij vragen over opvoeden en opgroeien. Daphne houdt ook elke donderdag spreekuur van 08.35 tot 09.30 uur, op het Familieservicepunt, en is op andere dagen te bereiken via e-mail of telefoon:
e-mail: d.meijer@oktamsterdam.nl
telefoon: 06 – 41 76 81 65