Alles onder 1 dak

Ons gebouw is zoveel meer dan alleen een basisschool. U vindt hier namelijk ook een spelinloop, voorschool, BSO, Cursussen voor ouders en Familieservicepunt:

basisschool De Dapper Amsterdam Oost spelinloop

Spelinloop:

Samen met Dynamo heten we iedere dinsdag- en woensdagochtend kinderen van 0 tot 2 jaar en hun ouders welkom bij de Spelinloop. Hier kunnen de kleinsten spelen met het leukste speelgoed. Ouders mogen meespelen, of gezellig koffiedrinken en bijpraten met andere ouders. Interesse? Kom vooral een keer langs!

Contact: Jorine Snoeijs (jsnoeijs@dynamo-amsterdam.nl)

basisschool De Dapper Amsterdam Oost voorschool

Voorschool:

Kinderen van 2 tot 4 jaar kunnen alvast een klein beetje wennen aan de school bij de voorschool van Dynamo.  De voorschool is ook gevestigd in het gebouw van de Dapper.

Jonge kinderen leren vooral door te spelen. De voorschool is daar helemaal op ingericht. Er zijn speelhoeken met een variatie aan speelgoed. De pedagogisch medewerker leest voor, zingt liedjes met de kinderen en voert gesprekjes met ze. Al spelend leren kinderen de taal, tellen en kleuren herkennen. In een vaste groep leren kinderen goed met elkaar om te gaan en samen afspraken te maken.

Daarnaast werkt de voorschool nauw samen met de Dapper, hierdoor gaat uw kind beter voorbereid naar de basisschool. Kortom: de voorschool geeft uw kind een goede start in het onderwijs.

Contact: Tonnie van Gils (info@obsdedapper.nl)

basisschool De Dapper Amsterdam Oost sport

BSO:

Zodra de schoolbel gaat, hoeven de kinderen die naar de BSO gaan de deur niet uit. Partou De Dapper zorgt voor een leuke en leerzame middag. Kinderen mogen zelf kiezen waar ze zin in hebben. Een spelletje doen, knutselen, lekker actief bezig zijn in de speelzaal of op het schoolplein, of soms zelfs spelen in het Oosterpark. In de vakanties zijn er ook uitjes naar bijvoorbeeld het Scheepvaartmuseum en Science Museum Nemo!

Contact: dedapper@partou.nl

basisschool De Dapper Amsterdam Oost cursussen voor ouders

Cursussen voor ouders:

Taal en school (in samenwerking met Akros)
Ouders die niet of minder goed Nederlands spreken, leren tijdens deze cursus niet alleen de taal, maar ook hoe zij hun kind thuis kunnen helpen met leren en hoe ons schoolsysteem werkt.

Digitale vaardigheden
In deze cursus worden ouders in kleine groepen geholpen bij onder andere het online vinden van informatie, omgaan met een laptop, e-mailen en hoe internet veilig gebruikt kan worden.

Contact: Maaike Luth (familieschool@staij.nl)

basisschool De Dapper Amsterdam Oost Familieservicepunt

Familieservicepunt:

Leerlingen presteren het beste bij een stabiele thuissituatie. Vanuit ons Familieservicepunt ondersteunen we gezinnen. Ouders kunnen bij ons aankloppen met vragen rondom opvoeden en opgroeien, maar ook voor hulp bij geldzaken en papierwerk. Met onze partnerorganisaties hebben we de kennis en kunde in huis om gezinnen te begeleiden naar een thuissituatie met minder zorgen.

Contact: Ahmed El Ghazi (aghazi@buurtteamamsterdamoost.nl)