Ouderbetrokkenheid

Als ouder kun u veel betekenen voor onze school en daardoor ook voor de kinderen. Wij werken graag met u samen aan de optimale ontwikkeling van uw kind.

ouderbetrokkenheid informatieochtend

Informatieochtenden

We organiseren regelmatig informatieochtenden voor ouders. We praten dan bijvoorbeeld over leesbevordering, social media gebruik of EHBO.

ouderbetrokkenheid spelletjesmiddag

Spelletjesmiddagen

Op dinsdag zijn er spelletjesmiddagen (binnen en buiten) waar kinderen en ouders samen kunnen spelen.

ouderbetrokkenheid kernteam

Kernteam

We hebben regelmatig overleg met een kernteam, waarin naast leerkrachten ook enkele ouders zitten. We bespreken ideeën voor informatieochtenden of evalueren deze en hebben het over andere dingen die spelen. Wilt u meepraten in het kernteam? Ernst kan u hier meer over vertellen. Loop gerust even naar hem toe!

Ook zijn er vaak activiteiten in de school of uitstapjes waarbij hulp van ouders erg welkom is.

MR

MR betekent medezeggenschapsraad en bestaat uit een gelijke groep ouders en teamleden van onze school. Dat doen we omdat het belangrijk is dat zowel ouders als teamleden moeten kunnen besluiten over zaken die ons allemaal aangaan. Alle leden van de MR volgen de ontwikkelingen in het onderwijs, denken mee en hebben een stem bij eventuele veranderingen binnen de school.

Wilt u meer betrokken worden bij onze school? Dan is de functie van ouder MR-lid wellicht wat voor u!

Welke teamleden van De Dapper zitten er in de MR:

• Jolanda Bischof (leerkracht groep 5/6)
  • Maaike Hoonhout (leerkracht groep 1/2)

Wij zoeken nog versterking, liefst 2 ouders. Lijkt het u wat, meld dit dan bij de directeur.

Ouderwerkgroep

We hebben op dit moment een erg actieve ouderwerkgroep, deze bestaat uit zo’n acht ouders. Zij helpen bij de voorbereidingen van bijvoorbeeld Sinterklaas, Kerst en de sportdag. Maar ook maken zij elke dag de lunch klaar voor de kinderen.  Als u zich enthousiast en actief in wil zetten voor de evenementen op onze school, loop dan even binnen bij Tonnie of stuur een mailtje naar info@obsdedapper.nl.

ouderbetrokkenheid de dapper

Tijdzone: Europe/Amsterdam